Friday, March 23, 2007

San Sebastián (Back to the past...)

I went to San Sebastian to remember where I come from. My first memories are from Portuene, where I used to play with my neighbour friends, I learned to ride a bike, I saw snow for the first time...


Second is my school (Santa Rita) which is now being replaced by a new building, and the seminary, in front of it.

I remember my class partners: Josué, Asier, Gorka, Maite Martínez, Maite Elizazu, Fernando Intxausti, the other Fernando, Leire, Arantxa, Mikel, Iñigo ... and of course, my wonderful teacher Amparo.

I remember the day I saw a post about a Mountain Club and how excited I was when I enroled in it.

I also remember me representing my school in the Tamborrada (one of the main festivities in San Sebastian) where lots of schools go out, march and play the drum.

My friends in Amara, Francho and Denis Arconada. We had lot of fun playing soccer in Amara's parks.

My classes of Karate. In the picture, the day I won my first Karate medal in Mondragón.
"All those moments will be lost in time, like tears in rain."

4 comments:

Sangorrin said...

ANDA!! increible que hayas encontrado mi blog porque lo acabo de empezar!! No he podido contestar porque he estado viajando por japón y ni siquiera esperaba que alguien leyera el blog!!Que fuerrte!!
Dile a Maite (sabía que el apellido tenía algo de zazu!) que me escriba que me acuerdo de ella, que no le de vergüenza porfi!!. (Mi mail está en el profile)

Anonymous said...

Hola que tal, que casualidad navegando en la nostalgia decidí meter en google, alguna palabras, me salio este blog. Yo fui compañero vuestro me llamo Urko Uliondo y bueno no entube desde pequeño pero si que he tenido compañeros que aparecen en la foto, Josue, Fernando intxausti y bueno se menciona un nombre por hay, Maite Elizazu la cual también compartimos recreos y alguna tarde. Bueno recuerdos a todos y besos desde Madrid.

Sangorrin said...

Hola Urko!!!
Claro que me acuerdo de ti!! Llegaste en segundo de EGB me parece! ¿Te acuerdas de un dia que fuimos con la clase al dia del libro? Tu eras de Hernani, ¿verdad? Yo iba contigo en la furgoneta!!! ¿No te acuerdas de mí y de mi hermana? :D

Unknown said...

Perdona que me meta, fue en quinto, sexto no recuerdo muy bien yo también estaba por hay dando guerra uno mas y se juntaron monpelir y santa Rita y el amor misericordioso o algo si me a dustado la foto de la tamborrada bueno yo soy txiki ya me estaremos en los bares ;) a seguir bien